Del 1 av Norge på langs. Lindesnes-Haukeli.

Da var jeg ved veis ende på denne første etappen av Norge på langs!
Den kan vel oppsummeres med at det har gått sakte men sikkert oppover (bokstavelig talt), kroppen blir gradvis sterkere, kondisen bedre, og hele 10% av turen tilbakelagt. 😊

Ting gikk ikke helt som planlagt, men det gjelder å ta ting på sparket. Til slutt føltes det som at jeg prøvde å løpe meg gjennom setersdal. (Hvis det å tilbakelegge 2-3km i timen med 23 kg på ryggen kan kalles løping) Jeg ble bare så sliten av å gå på riksvei 9 fra Lindesnes til Haukeli, at jeg bare ville bort bort bort. Noen sjåfører var hensynsfulle, mens andre bare suste forbi mens jeg sto klemt inntil autovernet med ett stort rødt monster hengende på ryggen. Men sånn ble det. Sein vår og fortsatt iskaldt gjør at snøen på fjellet smelter sakte og de som har prøvd seg både på ski og føtter der oppe ble tilslutt tvunget ned på veien de også.

Min gode venn måtte gi seg til stor sorg for oss begge, selv om vi var forberedt på at det kunne skje. Men vi krysser fingre for at det blir flere gjesteopptredener etterhvert oppover.

Filmingen, som føltes bittelitt kleint i begynnelsen begynner å føles mer naturlig. Det er jo tross alt den eneste faste tur-kamera-ten jeg har å snakke med. Det er jo så lenge til noen får se det uansett at jeg får grave meg ett hull å gjemme meg i når den tid kommer. 😁

Fine folk og dyr har det blitt gode møter med. Illsinte glefsende og knurrende løshunder har det også vært på turen. Der eieren stakk og gjemte seg når hun ikke fikk kontroll på hunden og satte meg i en situasjon der jeg kanskje ble nødt til å skade hunden for å beskytte meg selv. Det gikk heldigvis godt. For hunden. Hadde vært verre for eieren hvis hun hadde kommet ut igjen!

Jeg vil spesielt takke min kjære venn Rita som kastet seg inn i dette gale påfunnet med hud og hår. 😃❤️
Min kjære venn Ann-Kristin for overnatting, gode samtaler og medvandring, og den skjønne datteren Kristina for velgjørende oljer. 🙏🏻❤️
Nelly, min bushcraft-venn som tok turen hele veien fra Kragerø for å tilbringe en dag og natt på camp Rastefjødd. 😄 Takk for mye latter. ❤️
Ellers ukjente som tilbød overnatting, klemmer fra ukjente som lo, ristet på hodet og ønsket meg lykke til, når jeg svarer at, -jeg skal bare til nordkapp, på spørsmålet om jeg skulle gå langt.
Takk for meg setersdal!
Nå blir det noen dager i Oslo, før jeg vandrer videre til Trondheim via pilegrimsleden!

Her er noen bilder fra Lindesnes oppover setersdal mot Haukeli.

14 kommentarer om “Del 1 av Norge på langs. Lindesnes-Haukeli.

1. Wenche sier:

Du e bæst! Nydelige bilder 👌 blir spennende å se filmresultatet. Bare vær dæ sjøl, det går ikje an å la vær å bli gla i dæ… Go tur videre Sissel. Å husk når det føles ensomt, så e vi mange som følge dæ på turen 😉

Likt av 1 person

2. Berit Mellem sier:

Nydelige bilder, du e bare så rå som legger ut på denne turen alene. Heier på deg, god tur videre. Stor klem😘😘😘

3. Milla Christine Persdatter sier:

Så mange flotte bilder 🙂 Spennende å følge med! God tur videre 🙂

Liker

4. Berit Grønhaug sier:

Flotte bilder og tekst Sissel. Morsomt å «følge» deg på turen. Du e knailltøff som vandrer Norge på langs alene. God tur videre 🥰

5. meaj sier:

Lykke til min kjære venninne😍 Jeg er så utrolig stolt over deg.
    Tenker på deg fra solsenga på helikopterplassen🤗☀️